Uroda

Oryginalne perfumy w Internecie — jak je odróżnić?

• Zakładki: 50


Towary luksusowe są bardzo chętnie i często podrabiane. Nie inaczej jest z perfumami znanych marek. Fałszerze mają mnóstwo nietypowych pomysłów na to, aby jak najdokładniej odwzorować oryginalny produkt. Istnieje jednak kilka ważnych wskazówek, które każdy z nas powinien znać, aby móc kupić w pełni oryginalne perfumy w Internecie oraz stacjonarnie.

Numer seryjny i kod kreskowy

Pierwszą jednocześnie najistotniejszą rzeczą jest kod kreskowy oraz numer seryjny wybranych przez nas perfum. Wszystkie oryginalne perfumy w Internecie powinny posiadać własny kod kreskowy, który informuje nas o czasie i miejscu wyprodukowania zapachu. Perfumy zazwyczaj mają też unikalne numery seryjne umieszczone na pudełku i na spodzie flakonu, zwykle wytłoczone lub naklejone. W czym może nam to pomóc? Istnieją specjalne wyszukiwarki, które pozwalają nam sprawdzić oryginalność perfum oraz kosmetyków właśnie za pomocą numeru seryjnego bądź kodu kreskowego. Musimy pamiętać, że wydania specjalne perfum i edycje kolekcjonerskie są pozbawione numerów seryjnych. Oszuści podejmują również próby podrobienia wspomnianych numerów i kodów, jednak nie jest to aż tak częste.

Wygląd opakowania i flakonu

Producenci luksusowych zapachów przywiązują dużą wagę do najdrobniejszych detali. Co w wyglądzie opakowania lub flakonu może nas zaalarmować? Między innymi literówki, które od razu zdradzają nam, że produkt daleki jest od oryginału. Szczegóły takie jak niechlujnie naklejona folia, nadmiar kleju czy jakiekolwiek nierówności są sygnałem ostrzegawczym. Warto poświęcić też chwilę na sprawdzenie składu, a nawet na kolejność substancji. Nawet zmieniony o kilka milimetrów układ graficzny etykiety może zdradzić produkt trefny. Dużo trudniejszy do podrobienia jest kształt butelki. Niektórzy producenci markowych zapachów zatrudniają najzdolniejszych szklarzy, którzy tworzą jedyne w swoim rodzaju flakony. Nakrętki natomiast bywają na tyle fikuśne, że stworzenie kopii graniczy z cudem.

Nie bez znaczenia jest także sam kolor i oczywiście zapach perfum. Zazwyczaj różnice tego typu zauważają głównie osoby o sprawniejszym wzroku i węchu. Dla osób kupujących markowy zapach po raz pierwszy może to nie być tak oczywiste. Nie powinna nas martwić niewielka różnica w cenie perfum online oraz stacjonarnie. Koszty utrzymania tego drugiego bywają znacznie wyższe, co odbija się na cenach towarów.

Artykuł powstał przy współpracy z perfumerią internetową kalaaps.pl

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
61 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *