Uroda

SPA dla duszy – czyli jak radzić sobie ze stresem?

• Zakładki: 27


Symbolem czasów, w których żyjemy jest stres. Praktycznie każdego dnia jesteśmy narażeni na jego działanie. Czym w zasadzie jest stres? To reakcja organizmu na określone bodźce – stresory, z którymi mamy kontakt. Najczęstszymi stresorami są te codzienne, związane z pracą, rodziną, obowiązkami. Jako pojedyncze zdarzenia, nie są silnym zagrożeniem, jednak mogą dać się we znaki ze względu na częstotliwość występowania. Stresory można podzielić na: chronobiologiczne, fizyczne, psychiczne, socjologiczne. Funkcjonując w społeczeństwie trudno będzie nam zupełnie uniknąć stresu, jednak można nauczyć się z nim radzić i zniwelować jego skutki. Dlaczego to takie ważne? Stres ma znaczący wpływ na nasze zdrowie, a nawet życie. Powoduje bóle głowy, migreny, może być też przyczyną chorób serca i układu krążenia. Przewlekły stres przyczynia się także do otyłości brzusznej, problemu z trądzikiem, zaburzeń hormonalnych i obniżenia ogólnej odporności organizmu!

Pozwól sobie na relaks – czyli odpoczynek od codzienności

Wszyscy wiemy, jak ważna jest rodzina, jej wsparcie, emocje i silne relacje. Wiemy też, że czasem rodzina potrafi solidnie zmęczyć… Wypracuj w sobie umiejętność odpoczywania – jak się okazuje to nie jest takie proste. Większość z nas ma w sobie zakorzenione poczucie obowiązku. Warto jednak czasem odpocząć tylko we dwoje, a nawet w samotności od codziennych obowiązków i zgiełku domowego ogniska. W tym celu nie trzeba lecieć na drugi koniec świata! Dowodem na to jest Hotel Borowina zlokalizowanym w Konstancinie-Jeziornie nieopodal Warszawy. Hotel ten został niemalże zatopiony w lesie, a wystrój wnętrz skomponowano tak, by goście mogli w pełni się wyciszyć i odciąć od codzienności i obowiązków. W restauracji Hotelu Borowina można zasmakować niezwykłych dań stworzonych przez doświadczonych szefów kuchni. I nie musicie zastanawiać się, kto dziś pozmywa. 

Świadome oddychanie i spacery po lesie

Jak jeszcze radzić sobie ze stresem? Ważna jest nauka świadomego oddychania – ułatwią nam to różnego rodzaju techniki medytacyjne, a także joga. Oddychając we właściwy sposób nie tylko nauczymy się rozładowywać stres, ale i będziemy lepiej znosić stresujące sytuacje w przyszłości. Pozytywny wpływ na nasze samopoczucie ma ruch na świeżym powietrzu, najlepiej na łonie natury. Zapomnijcie na kilkanaście minut o troskach i obowiązkach, wyłączcie telefony i po prostu bądźcie sami ze sobą. Pamiętajcie, że dbać o innych możemy tylko wtedy, gdy zadbamy o siebie!

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
28 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.