W coraz bardziej zabieganym świecie, gdy nasze dni niemalże w całości wypełniają obowiązki, mamy coraz mniej czasu dla siebie. Brak czasu dotyczy nie tylko rozrywek czy odpoczynku, ale także czasu na doskonalenie siebie i zdobywanie nowej wiedzy. Właśnie na potrzeby osób cierpiących na zbyt krótką dobę (czyli chyba dla większości…) zostały stworzone podcasty. Podcast jest rodzajem słuchowiska utrwalonego na pliku dźwiękowym. Forma ta przypomina audycję radiową, z tą różnicą, że to słuchacz decyduje, kiedy dany program odsłucha. Podcasty nagrywa coraz więcej autorów i mogą poruszać bardzo różne tematy. Coraz lepsza jest też jakość nagrywanych podcastów, co poprawia ich odbiór.
Jakich podcastów warto słuchać? Najlepszy podcast o marketingu
Wybierając podcast kieruj się swoimi zainteresowaniami. Może jest dziedzina wiedzy, którą chcesz lepiej zgłębić, albo pragniesz odkryć zupełnie nowy temat? Dla nas przykładem jest doskonały podcast o marketingu autorstwa Magdaleny Pawłowskiej, który traktować można jako swojego rodzaju inspirację lub poradnik na temat szeroko pojętego biznesu. Najczęściej autorka podcastu o marketingu Marketing MasterClass rozmawia ze swoimi gośćmi, poruszając konkretną problematykę z zakresu działań marketingowych i prowadzenia biznesu. Wiedza przekazana jest w sposób bardzo przystępny, omówiona na przykładach z życia wziętych, co pozwala nam lepiej wyobrazić sobie pewne mechanizmy. Co najważniejsze, podcastów możemy słuchać na siłowni, podczas jazdy samochodem, czy w czasie domowych porządków.